Guzzi_logo_original_250x168
BuiltWithNOF

Mandello DriveAbout 2009

Guzzi_banner_original_504x90

  Home    Blog    Map    Pics    Vids    Dagbok

 

moto_guzzi_logo_302

Liten kort resumé:
Sverige-Tyskland-Tjeckien-Österrike-Tyskland-Österrike-Italien.
Italien-Livigno-Schweitz-Italien-Österrike-Tyskland-Danmark-Sverige.
Vi har färdats mellan 500 och 700 mil vardera i våra sadlar.
Bensinpriset har pendlat mellan Ca: 9,50 SEK (i Livigno) och nästan 18,00 SEK (runt storstäderna Prag och München).
Som ni förstår har vi passerat många gränser, både inom och utom oss.....

 

Vilket är ditt bästa samt tråkigaste minne från resan?

Vilken vägsträcka minns du bäst och varför?

Vad saknade du mest i packningen?

Vad skulle du göra annorlunda om du fick göra resan igen?

Om du var tvungen att göra om resan på en annan mc, vilken skulle det då vara och varför?

Jari

Det bästa med resan var att jag fick åka Guzzi med så trevliga kamrater. Svårt att plocka fram ett enda minne som var lite ut över allt annat. Men det går ju inte förneka att det var en jäkligt härlig känsla att komma åkande som dom fyra musketörerna förbi skylten Mandello de Lario.
Det enda tråkiga jag kan komma på att vi kom till Mandello när allt var semesterstängt. Inte en enda pryl fick man med sig från Guzzi handlarna.

Jag älskar ju sträckorna i alperna. Så alla mysiga vägar vi körde speciellt i Österrike passar mig perfekt. Svårt att komma ihåg en speciell sträcka. Italien vart nästan lite varmt när det gick för sakta. Men vackert var det runt Comosjön.

Bara för att reta Kjelle så var det väl högtryckstvätten och tvättsvampen.

Jag skulle inte åka när Mandello var helt stängt. Ta det lite lugnare med alla sevärdheter som vi alla ville hinna med och se. Det vart lite jäktigt vissa dagar.

Det skulle vara min nya röda Rosso corsa. (Som jag inte har skaffat ännu).Varför?, ja det skulle vara kul och pröva ytterliggare en härlig Guzzi.

Kjelle

Trevligt sällskap, Prag var en trevlig stad där man gärna kunde ha stannat lite längre.

Den blöta starten till färjan och det stängda Mandello.

Vägarna till Örnästet och över Grosclokner samt vägen genom Livingo,
mycket vackra vyer som man inte kan få för mycket av.

Inget vad jag minns nu.Karnse engångs kläder för att få plats med nya roliga sovenirer!

Stanna lite längrepå vissa ställen samt att gärna kommit till ro tidigare
på kvällarna.

Man skall inte göra om samma resa, för då blir det inte lika
roligt, nu minns man bara det roliga.

Nicke

Måste jag plocka ut bara ett härligt minne är det själva känslan när vi rullade in i Mandello, åt en supergod pizza och samtidigt kunde se fabriksskyltarna genom lövverket på serveringsverandan. Det låter kanske löjligt, men för mig var det väldigt känsloladdat och samtidigt absurt på något sätt.
Det som var riktigt tråkigt just när det inträffade var att allting och då menar jag allting var ”chiudono”.

En som jag gärna gör om vilken dag som helst i veckan är resan mellan Mandello och Bellagio. Det var så oerhört vackert att köra längs kanten av Comosjön.

Laddningsaggregatet till videokameran.

Ännu en vecka till mitt förfogande. Det hade varit mysigt att ha så pass bra marginaler att vi kunnat ge oss ut på fler dagsutflykter med ”nakna” hojar, kanske också att tiden funnits för mer utflykter och äventyr på egen hand.

Kanske en hoj med tomgång då? ;),  Nä, jag kan inte tänka mig någon hoj jag hellre
hade gjort resan på. Om jag varit tvungen att välja någon annan så får jag väl säga att det kunnat varit rätt spännande att testa en Stelvio NTX.

Tobbe

Bästa: Dag 2 vid Eseo-sjön. Eftermidag vid poolen och på kvällen ljuvlig middag i bergen.
Tråkigaste: Måste nog säga "Regndagen", då vi tog oss från Tina, ut ur Sverige ner till                Jaznick/Tyskland och det regnade i princip hela dagen. Då var vi sura.

Det måste vara de långa svepande alpvägarna nånstans mellan Livigno och Innsbruck. Äntligen lite fart under vingarna till skillnad från de knixiga bergspassen.

Jag måste ju säga en internetuppkoppling. Annars hade jag allt jag behövde och mer därtill.

Ta mer tid på mig, minst en vecka till. Kanske skulle jag ställa cykeln på tåg både på upp- och ner-resan.

En modifierad Centauro, kanske. Högre ruta, hårda löstagbara väskor och A-C i stället  Annars är det nog bara en Griso 1200 som kan konkurrera.

[MandelloDriveAbout 2009] [Förberedelser] [Dagbok] [Tips] [Resume]