Guzzi_logo_original_250x168
BuiltWithNOF

Mandello DriveAbout 2009

Guzzi_banner_original_504x90

  Home    Blog    Map    Pics    Vids    Dagbok

 

moto_guzzi_logo_302

Dag 0, 1/8, Samling vid pumpen

Sir Jari och Tobbe sammanstrålade på Shell i Hallunda kl.13,30. Reste sedan gamla S-täljevägen söderut. I S-tälje kom en rejäl skur och de tog en kaffepaus under taket på en övergiven gammal mack. Jari hade problem med en lins som knölat ihop sig bakom ögonlocket så det var en välkommen paus. Regnet avtog och resan fortsatte söderut över Mariefred och Åkers styckebruk och vidare ner mot samlingen i Malmköping, dit de anlände redan kl.15,30.

Nicke gjorde avspark från Falun och Kjelle från Karlskoga, de skulle mötas i Nora för gemensam färd mot Malmköping. Kjelle var så lagom nöjd när han fick vänta på Nicke i nästan 1,5 timmar, men till slut var de i alla fall på väg. Under väntetiden hade visst Nicke ringt Kjelle och frågat om det inte var i Mora de skulle mötas, men det kan också vara en skröna. De anlände sedemera till samlingspunkten ca:17,45, då var redan grillen påtänd och alla var hungriga.
Sedan var det middag, kaffe, några öl, wirre och snack om resan som gällde resten av kvällen.

Körsträcka:
Kjelle, Karlskoga - Malmköping
Nicke, Falun - Malmköping
Jari, Huddinge - Malmköping
Tobbe, Hässelby - Malmköping

Boende:
I Maud och Bertils sommarhus i Malmköping. Två inne och två i gästhus.
Ingen kostnad.

Tack till:
Tack Maud och Bertil för god service, sovplats och trevligt umgänge!

[MandelloDriveAbout 2009] [Förberedelser] [Dagbok] [Dag 0] [Dag 1] [Dag 2] [Dag 3] [Dag 4] [Dag 5] [Dag 6] [Dag 7] [Dag 8] [Dag 9] [Dag 10] [Dag 11] [Dag 12] [Dag 13] [Dag 14] [Tips] [Resume]