 |
Dag 0, 1/8, Samling vid pumpen
Sir Jari och Tobbe sammanstrålade på Shell i Hallunda kl.13,30. Reste sedan gamla S-täljevägen söderut. I S-tälje kom en rejäl skur och de tog en kaffepaus under taket på en övergiven gammal mack. Jari hade problem med en lins som knölat ihop sig bakom ögonlocket så det var en välkommen paus. Regnet avtog och resan fortsatte söderut över Mariefred och Åkers styckebruk och vidare ner mot samlingen i Malmköping, dit de anlände redan kl.15,30.
Nicke gjorde avspark från Falun och Kjelle från Karlskoga, de skulle mötas i Nora för gemensam färd mot Malmköping. Kjelle var så lagom nöjd när han fick vänta på Nicke i nästan 1,5 timmar, men till slut var de i alla fall på väg. Under väntetiden hade visst Nicke ringt Kjelle och frågat om det inte var i Mora de skulle mötas, men det kan också vara en skröna. De anlände sedemera till samlingspunkten ca:17,45, då var redan grillen påtänd och alla var hungriga. Sedan var det middag, kaffe, några öl, wirre och snack om resan som gällde resten av kvällen.
Körsträcka: Kjelle, Karlskoga - Malmköping Nicke, Falun - Malmköping Jari, Huddinge - Malmköping Tobbe, Hässelby - Malmköping
Boende: I Maud och Bertils sommarhus i Malmköping. Två inne och två i gästhus. Ingen kostnad.
Tack till: Tack Maud och Bertil för god service, sovplats och trevligt umgänge!
|