|
|
 |
Mandello DriveAbout 2009
|
|
|
 |
Dag 13, 14/8, Hamburg - Östra Ljungby I morse landade vi med tåget i Hamburg efter en natt, då några av oss sov gott, några mindre gott och någon antagligen såg till att de arma kupékamraterna inte gjorde det alls. Visste ni att konduktören kommer in med en rätt hygglig frukostpåse på morgonkvisten? Sug på den Statens Jävlajärnväg!! Sedan fick vi göra något så ovanligt som att köra hoj mitt ibland fotfolket på Hamburgs-Altona station. När vi väl tråcklat oss ut på gatan så ställde vi kosan mot en Guzziförsäljare vi hittat på nätet. Han hade dock lagt ner verksamheten, så vi fick nöja oss med att titta på skylten... (som han alltså bara tagit ner bildligt) Sedan dundrade vi mot färjelägret i Puttgarden, åkte båt, dundrade vidare genom ett Danmark som tycktes sakna bensinmackar. Därefter åkte vi lite båt mellan Helsingarna- Ör & Borg. Efter några korta raska mil landade vi hos Do1 för att inspektera hans domäner och "citronsamling". Ja, inte Jari då, han hade sån hemlängtan att han fortsatte av bara farten vidare ända till Huddinge/Stockholm. Närapå ”järnarsle” för honom den dagen m.a.o. Vi andra 3 hamnade alltså hos Bjarne och Cornelia och blev utsatta för deras generösa gästfrihet. Vi tillbringade halva natten med att prata om livets väsentligheter (och försökte så gott vi kunde låta bli att få honom att ångra sin inbjudan... ;).
Körsträcka: Jari, Hamburg – Huddinge/Sthlm ca: 105 mil Vi andra, Hamburg – Östra Ljungby i Skåne ca: 46 mil
Boende: Jari, hemma hos sina föräldrar i Huddinge/Sthlm Vi andra tre, Bjarnes och Cornelias place, najs. Ingen kostnad.
Tack till: Bjarne och Cornelia som lät oss bo på deras underbart sköna ”pensionat”
|
|