 |
Dag 12, 13/8, ”Bumsen” an der autozug Tar det ganska lugnt denna morgon, det är bara ca: 15 mil kvar till München och tåget går inte förrän vid 20-tiden på kvällen. Frukosten var en av de bästa på hela resan, trots att vi var tvungna att gå till en helt annan byggnad för att finna den. Tobbe passar på att fylla på lite luft i sitt pyspunkadäck (som vid hemkomsten konstaterades innehålla en skruv). Mc-garaget var nämligen utrustat med tryckluft och allehanda andra bra-att-ha-prylar för mc-åkare. Lunch blev det den här dagen i närheten av Innsbruck på en liten men naggande god restaurant med idel glad och trevlig personal. Egentligen gjorde vi inte så mycket mer än gled i sakta mak mot München denna dag och njöt av att kunna ta det ganska lugnt. När vi närmade oss München så började det småregna lite, eller småregna och småregna, under stundom öste det faktiskt ner också, typiskt när vi var så nära tåget, trodde vi. Men ack nej, återigen skulle GPSer visa oss på villovägar, vilka tog oss ytterligare nån halvtimme i regnet. Ett tag var tom Nicke borta på vift, ingen av oss andra kunde hänga på honom i stadstrafiken, det är allt en riktig stadsracer han har, den däringa Daytonan. Nåväl, vi kom fram till tågstationen i väldigt god tid, parkerade cyklarna under tak en stund medan vi tog reda på när vi kunde lasta. Vill minnas att vi lastade på cyklarna ca: 2 tim innan avfärd, därefter gick vi en sväng i regnet och letade efter något trevligt ställe att äta och ta en öl på, men fann bara en bar och matintaget gjordes sedemera på McDonald’s. Därefter tog vi vårt pick och pack och packade in oss 5 mer eller mindre storvuxna män med full mc-utrustning i en och samma hytt, smaka på den trängseln ska ni se! Javisst ja, Kjelle hade ju bokat senare än oss andra så han hamnade i en hytt med en massa trevliga damer, hmm, visst var det så. Vi andra 3 delade kuppe med två tyskar varav den ene skulle av tåget vid 5 på morgonen, stackarn. Utanför kuppen träffade vi ytterligare en tysk på väg till nån musikfestival i norra tyskland. Han var bumseåkare och tankade oavbrutet med rödvin, faan vet hur tankad han måste ha varit på morgonen när han satte sig på hojen. Hur kul kan det vara att råsupa rödvin ensam på ett autozug? (av den anledningen, men bara därför kompisdrack vi en del för att lätta hans börda…(Nickes inpass))
Nåja, vi överlevde kvällen på tåget med bravur och nu såg vi fram emot att besöka en framsurfad Guzzihandlare i Hamburg, dagen efter.
Körsträcka: Pfunds i Österrike – München ca: 20 mil
Boende: Trång jävla tågkupé för 5 pers, hade varit mer lagom för max 3.
Tack till: Här finns faan ingen att tacka för nåt…..
|