Guzzi_logo_original_250x168
BuiltWithNOF

Mandello DriveAbout 2009

Guzzi_banner_original_504x90

  Home    Blog    Map    Pics    Vids    Dagbok

 

Dag 4, 5/8, att ”tjecka” Prag
Jari och Nicke hade bestämt sig för att stajla lite för receptionisten och skulle prompt ut och jogga kl.8 på morgonen, innan frukost, och gjorde så också. Om hon blev impad, förtäljer inte historien. Tobbe hade dessutom lurats lite och fått grabbarna att tro att klockan var en timme mer än den faktiskt var. Detta ledde till att löprundan genomfördes redan kl.7, hurtiga killar, eller hur hahaha
Därefter intogs frukost som var mycket god.
Ett av målen för dagen var att besöka ett bryggeri, gärna Staropahmens. Vi pratade med ny personal i receptionen som istället rekommenderade U flecko, ett annat mycket mer pitoreskt bryggeri, enligt killens utsago, utanför stan en bit. Förslaget rann dock ut i sanden när Tony tog tag i saken och bokade in oss på Staroprahmen. U flecko visade sig senare vara vad vi misstänkte, en turistfälla, enligt säkra skällor.
Den guidade turen skulle börja kl.15,00 och klockan var redan 11,00, vi skulle ju hinna med att ”tjecka” av en del andra saker också så nu var goda råd dyra.
Promenerade in till Karls Brohe (film) samt spatserade runt lite i The old town.
Käkade lunch på en svindyr restaurant vid vattnet. 3 enkla sallader och en rostad macka med ost och skinka samt 4 öl = över 700 sek, urk vad blåsta vi kände oss där.
Efter lite strosande i staden, där vi också hann ”tjecka” av den astronomiska klockans 14-slag, var det så dags att ta sig tillbaka för att hinna till kl.15. Vädret var väldigt varmt och vissa var visst lite ”nödiga”, så två släpade efter och två tog det långa benet. Hursomhelst så stod vi på rätt plats när klockan klämtade 15,00.
(Här finns både bilder och filmer)
När turen var slut köpte vi med oss en 8-pack á 7 sek/flaska och tog lite rast vila på botellet. På kvällen var det dags att återigen ta sig in till stan. Detta för att kunna ”tjecka” av ytterligare en punkt på listan, nämligen ”Soldaten Svejk”. Där intogs bland annat grillad kyckling och grillade revbenspjäll. Maten till belåtenhet men stället lätt överreklamerat i övrigt.
Delade väl på nån bärs när vi kom tillbaka till botellet och surfade lite men annars var det ett rätt slitet gäng som somnade tidigt den kvällen, vill jag minnas.

Körsträcka:
Denna dag fick hojarna vila i svalkan under kajkanten.

Boende:
Fortfarande Admiral Botel.

Tack till:
Tony (som jobbade på botellet), som fixade med allt vad gällde guidade turen på Staroprahmen.
 

moto_guzzi_logo_302

[MandelloDriveAbout 2009] [Förberedelser] [Dagbok] [Dag 0] [Dag 1] [Dag 2] [Dag 3] [Dag 4] [Dag 5] [Dag 6] [Dag 7] [Dag 8] [Dag 9] [Dag 10] [Dag 11] [Dag 12] [Dag 13] [Dag 14] [Tips] [Resume]